اخبار

رضوى الشربيني بسخرية: “إنتي قليلة الاصل عشان بتشتكي من جوزك”

اعتادت الإعلامية “رضوى الشربيني ” الدفاع عن السيدات والفتيات، ولم تتقبل إهانة المرأة بأي شكل من الأشكال، ودعمت عبر برنامجها “هي وبس” السيدات على العمل سواء في صناعة الفساتين او الملابس بشكل عام، وأضافت بعض المعلومات عن الرجال وكيفية التعامل معهم، وقالت ” الراجل اللي بنعمله بلوك مبنرفعلهوش سماعة تليفون بينتهي بنسبالنا”.

وفي آخر حلقاتها تقدمت شكوى من سيدة فضيلة تتحدث فيها عن خيانة الرجل لها، فأجابت رضوى بإستهزاء ” بتشتكي عشان خانك ؟ المفروض تتقبلي إنه يروح لواحدة تانية عادى، ويخرجها ، ويسفرها، كفاية إنه بيشربك، وبياكلك، حتى لو إنتي سيدة عاملة طبيعي هتبطلي تهتمي بنفسك لازم يتجوز عليكي، و يبص برا، يعني إنتي عايزه تصحي تودي الأولاد المدرسة، ويدوبك الفطار في مينت، وتجيبي فلوس أول الشهر، وتذاكري للعيال، وقرف الشغل، ونفسنة الشغل، و متهتميش بيه عشان مبهدلة نفسك؟ له حق يخونك طبعا”.

وجهت رسالة للرجال بشكل مباشر تقول فيها ” عايزها صافيناز أصرف، وقعدها في البيت، وعشان بيقولوا إني خرابة بيوت، عايزاكي تضحكي، وتفتخري إن جوزك خانك” ..

حيث من وجهة نظر البعض في الآونة الأخيرة جاءت تصريحات رضوى الشربيني في الفترة الأخيرة، تفتعل حرب إلكترونية بين السيدات والرجال كالعادة، ويجعلها في مقارنة مستمرة مع الإعلامية ” ياسمين عز ” أو ناصرة الرجال.

Visits: 0

مساحة إعلانية

مساحة إعلانية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

مساحة إعلانية

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

بنعتذر عن المضايقة، لكنك بتستخدم إضافة adblock اللي بتمنعك من تصفح الموقع في الوقت الحالي، برجاء اغلاقها واعادة المحاولة