اخبار

اليوم.. محاكمة مضيفة طيران بتهمة قتل ابنتها

كتبت: بسملة حسين

تنظر محكمة جنايات القاهرة، المنعقدة بالتجمع الخامس اليوم الإثنين 29 إبريل 2024، محاكمة المتهمة بقتل ابنتها في التجمع الخامس.

واعترفت المتهمة بارتكاب جريمة القتل أمام جهات التحقيق وأنهت حياة ابينتها قائلة: “الأوامر الإلهية جاتلى كده” على حد قولها، وتابعت: “يوم الجريمة تشاجرت مع زوجي وكان نايم بره في الريسبيشن، لإني طلعته بره الأوضة وقلتله عاوزة هدوء عشان حان وقتي للذهاب إلى السماء، وبعدها حدثت مشادة بيننا وأكدت له إني بمجرد نومي هأبقى كويسة”.

وأضافت المتهمة في التحقيقات إنها يوم الواقعة كان هناك شرطًا لصعودي إلى الرفيق الأعلى، وهو “إني أخذ بنتي معايا مسبهاش مع باباها، وكان لازم أضحي بيها في الدنيا في سبيل إنها تعيش الدنيا الثانية اللي أنا رايحالها”.

ةاستكملت المتهمة بقتل ابنتها: “لقيت شنطتي في الأوضة فقررت إني أقص الحزام بتاعها وروحت خانقاها بيها، وهي ماتت بشكل هادئ، وكان معايا سكينة صغيرة جبتها من المطبخ ضربت بيها نفسي في رقبتي كذا ضربة، وبعدها زوجي حاول ينقذني، وأغمى عليا وفوقت وأنا في المستشفى”.

وتعقد جلسة برئاسة المستشار وجيه حمزة شقوير وعضوية المستشارين كامل سمير كامل وسامح عبد الغني وشريف سامي وأمانة سر وليد فراج ومحمود ممدوح.

Views: 13

مساحة إعلانية

مساحة إعلانية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

مساحة إعلانية

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

بنعتذر عن المضايقة، لكنك بتستخدم إضافة adblock اللي بتمنعك من تصفح الموقع في الوقت الحالي، برجاء اغلاقها واعادة المحاولة