فن

هنا يسري تعرب عن سعادتها بعد حصولها على جائزة التميز والإبداع

✍️ ياسر خالد

أعربت المطربة والفنانة الشابة هنا يسري عن سعادتها، بعد حصولها على جائزة التميز والإبداع من مهرجان الفضائيات العربية، برئاسة الإعلامي أحمد عليوة، عن أغنية بنت أبويا.

تفاصيل ڨيديو غناء هنا يسري لـ بنت أبويا خلال تسلمها الجائزة

ونشرت هنا أمس مقطع ڨيديو لها من المهرجان، وهي تقوم بغناء بنت أبويا، التي قدمتها في الحلقة الأخيرة من مسلسل موضوع عائلي 2 للفنان ماجد الكدواني، عبر حسابها الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

كما تم عرض لقطات من الأغنية، التي جاءت على مشاهد من العمل، على الشاشة في الخلفية، أثناء غناء هنا للأغنية على المسرح.

وقد تضمن الڨيديو تشجيعًا حماسيًا من زميلات هنا من الفنانات، اللواتي حضرن الحفل، ومنهن زينة، دنيا سمير غانم، هنا الزاهد ورنا رئيس، إلى جانب شقيقتها مها إبراهيم يسري.

وقد علقت هنا يسري على الڨيديو، معربةً عن سعتها بالجائزة، وكذلك وجهت شكر لكل من دعمتها، خلال غنائها على المسرح.

تعليق هنا يسري على الڨيديو

وقالت هنل في تعليقها: “الحمد لله يارب جايزة التمييز والإبداع من مهرجان الفضائيات العربية عن أغنية بنت أبويا، بشكرك يارب وبحبك أوي، أنت دايمًا بترزقني بأكتر بكتير من اللي بحلم بيه”.

وأردفت: “أنا اتبعتلي الفيديو ده وبصراحة الفيديو ده أثر فيا أوي لكذا سبب وحبيت أنزله، لأنه فيه مشاعر صادقة كتيرة أوي”.

وتابعت: “أولًا.. الفيديو ده فيه كمية ناس أنا بحبها أوي، ودايمًا مُدعمين ليا، وده باين أوي في الڨيديو”.

وأكملت: “زينة حبيبتي أنتي عيلتي ومش هنسى لما وقفتي إمبارح وبعلو صوتك بتشجعيني، ومن حبك فيا سبتي المهرجان كله وجيتي وقفتي قدامي وأنا بغني، قد كده كنت حاسة بحبك وبفرحتك بيا كانت طالعة من قلبك أوي، اللي أنا متعودة عليها منك طول العمر، بموت فيكي”.

وأضافت هنا يسري: “دنيا سمير غانم طبعًا أنتي عارفة أنتي بالنسبة لي إيه، بحبك حب مش عادي، وأنا بتفرج علي الفيديو شُفت حبك اللي أنا عارفاه يا حبيبتي و بتوصلهولي طول الوقت، بحبك أوي”.

وواصلت: “هنا الزاهد هنا أنتي مش فاهمة أنا بحبك قد إيه، يمكن لسه مشوفناش بعض وإمبارح معرفناش نتقابل، بس أنتي مش فاهمة أنا بحبك قد إيه، والفيديو ده بالذات شُفت فيه إحساس منك وصلني وأثر فيا أوي، وحسيت بحبك من قبلما نتكلم، وسبحان الله إن ده نفس إحساسي بيكي، بحبك أوي”.

واستكملت: “رنا رئيس طبعًا أنتي أختي، اللي لما حد فينا بيقول كلمة التاني بيكملها، بموت فيكي يا ريكريك، ومن أحلى وألذ الحاجات، اللي حصلت إمبارح إننا كنا مع بعض”.

مضيفةَ: “مها إبراهيم يسري أنتي بقى محتاجة بوست تاني لوحدك، أنا مش هقولك إني بس بحبك أو بموت فيكي، أنا هقولك إنك النفس اللي بتنفسه أساسًا، وإن الحقيقية بعد ربنا أنتي اللي لازم أشكرك كتير، لإنك السبب في إني أكون في المكان ده النهاردة، أنا لسه فاكرة أول لحظة غنيت فيها في حياتي وأنتي كنتي جمهوري الوحيد، صدقتي فيا وآمنتي بيا إيمان مرعب، لغاية ما وصلتيني لمكان بحمد ربنا عليه، وقفتك وأنتي واقفة فخورة بيا وفرحانة بيا دي عندي أغلى حاجة في الحياة كلها، ربنا يخليكي ليا يا أحلى حاجة في حياتي كلها”.

وأتمت هنا يسري، قائلةً: “شكر خاص للفريق الخاص بي، الفستان من دار أزياء راما، الستايليست مها إبراهيم يسري، الماكياچ ميرنا مجدي ونضال هاني”.

نجاح هنا يسري في بنت أبويا

يشار إلى هنا حققت نجاحًا كبيرًا، من خلال بنت أبويا، وقد اعتلت الأغنية صدارة التريند، بعد عرضها في موضوع عائلي 2.

أبطال موضوع عائلي 2

موضوع عائلي 2 من بطولة ماجد الكدواني، نور اللبنانية، رنا رئيس، محمد شاهين، طه دسوقي، محمد رضوان، سماء إبراهيم، ياسمين ممدوح وافي، محمد القس، حلا زلط وغيرهم.

والعمل من تأليف كريم يوسف، أحمد الجندي ومحمد عز الدين، إخراج أحمد الجندي وهو من أعمال شاهد الأصلية.

تألق هنا يسري في الغناء والتمثيل

يذكر أن الفنانة هنا يسري لم تكتفِ بالتألق على مستوى الغناء، بل تألقت على مستوى التمثيل أيضًا، حيث شاركت في مسلسل الثمانية مع الفنان آسر ياسين ومسلسل العيلة دي مع الفنانة وفاء عامر، وقد لاقى كلا العملين نجاحًا كبيرًا.

مهرجان الفضائيات العربية

والجدير بالذكر أن مهرجان الفضائيات العربية قد أقيم مساء الثلاثاء الماضي بأحد الفنادق الكبرى بمنطقة التجمع الخامس، ويتولى رئاسته الإعلامي أحمد عليوة، فيما تتولى المنسق الإعلامي للمهرجان الإعلامية مي سكرية.

Views: 23

مساحة إعلانية

مساحة إعلانية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

مساحة إعلانية

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

بنعتذر عن المضايقة، لكنك بتستخدم إضافة adblock اللي بتمنعك من تصفح الموقع في الوقت الحالي، برجاء اغلاقها واعادة المحاولة