فن

سارة نخلة: عارضة الأزياء زي لاعب الكرة.. ولما لاقيت إني مثيرة للجدل قدمت برنامج

تحدثت الممثلة والمذيعة السورية سارة نخلة، عن تفاصيل بدايتها الفنية، مؤكدة أنها اكتشفت مؤخرًا موهبة التقديم التلفزيوني.

وقالت سارة نخلة خلال حوارها في برنامج “من غير نفسنة” الذي تقدمه الفنانة إنتصار وبدرية طلبة ونوليا، عبر شاشة قناة “هي”: مش هينفع أكون موديل خلاص تاني، لأن بيكون زي لاعبين كرة القدم ليها فترة محددة وبعد كده خلاص، واللي أنا أعرفه إني كنت أحب أبقى مشهورة سواء بالتمثيل أو إني أبقى مذيعة.

وتابعت: مؤخرًا اكتشفت إني عندي موهبة إني أبقى مذيعة، لقيتهم بيدوني فلوس علشان أطلع في البرامج قولت طالما أنا مثيرة للجدل للدرجة دي ما أعمل أنا البرنامج، وجاتلي الفرصة وجربت، وناس كتير قالولي ضيعتي سنين كتير في التمثيل ياريتك كنتي اشتغلتي مذيعة.

وأضافت: أول ما جيت مصر قررت إني هنزل أشتغل صيدلية علشان المواد الفعالة في سوريا زي مصر، ومقارنة بالتمثيل مرتبي من الصيدلة مكنش هيكفي إيجار بيتي، وكنت بشتغل في الصيدلية ولو جاتلي حاجة مودلينج بروح أو مشاهد، زي فيلم عصمت أبو شنب كان أول مرة أقف قدام كاميرا.

واستكملت: ولما الناس بقت تدخل الصيدلية وتعرفني قولت لأ أنا خلاص خليني في التمثيل، بس الصيدلية بالنسبة ليا كنت عايزة اكتسب منها اللكنة، لأن السوريين يتكلموا صعيدي حلو، وأكتر حاجة حبيتها إني كنت بتعلم اللكنة.

‎“من غير نفسنة” برنامج نسائي ساخر يقدمه كلا من الفنانة انتصار وبدرية طلبة ونوليا، يعرض يوميًا من السبت إلى الثلاثاء، ويقدم عددًا من القضايا الإجتماعية بطريقته الساخرة والخاصة من خلال إستضافة عددًا من الشخصيات المؤثرة على السوشيال ميديا والمشاهير والفنانين لمعرفة آرائهم في تلك القضايا.

Visits: 15

مساحة إعلانية

مساحة إعلانية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

مساحة إعلانية

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

بنعتذر عن المضايقة، لكنك بتستخدم إضافة adblock اللي بتمنعك من تصفح الموقع في الوقت الحالي، برجاء اغلاقها واعادة المحاولة