فن

“أوعى تفتش في النوايا إنت مش قاضي في الأرض” أحمد العوضي يرد على منتقديه لفيديو عامل النظافة

تعرض الفنان أحمد العوضي لهجوم شديد عبر مواقع السوشيال ميديا والفيسبوك بعد تعاطفه مع عامل النظافة الذي تم طرده من محل كشري التحرير.

وقد قدم أحمد العوضي عزومة لعامل النظافة واستضافه في أحد أكبر المطاعم وقاموا بتناول العشاء معاً وقام العوضي بنشر الفيديو لهم عبر حسابه على الفيسبوك.

وبعد نشره لم يسلم العوضي من الهجوم وقال البعض بأنه فعل هذا من اجل التريند والشهرة.

ليخرج العوضي عن صمته ويظهر في لايف له عبر حسابه على الفيسبوك وقال من خلاله “شكراً لكل أخواتي اللي بعتولي وشافوا إن دي حاجة كويسة أنا عملتها”.

وأكمل” بس أنا كلامي النهاردة للناس اللي هما شافوا إنه دا شو وتريند ولقطه دا حقك أنا بحترم اللي معايا وبحترم اللي شايف وجهة نظر تانية وحقي إني اطلع أرد عليك”.

وأكمل “بالبلدي كده لو أنت أخوك عنده مشكلة في الشارع بتنزل تجيب حقه في نفس الشارع اللي اتقل منه فيه مش بتاخده على جنب تجبله حقه، هتقولي دي مش خناقة ودي حاجة بينك وبين ربنا اللي بينك وبين ربنا الصدقة أنا مقولتش أنا اديته إيه ولا عملت إيه ولا اديتلوا ولا مادتلوش أنا جبرت بخاطره، من صار بين الناس جابراً للخواطر أدركه الله من جوف المخاطر”.

واستكمل تصريحه وقال “الراجل اتكسر قدام الناس فحقه إني أنا أطلعه منصور قدام الناس ودا دوري ويمكن ربنا حطني في مكان شهرة علشان استخدمه صح أنت شايف صح أو غلط أوعى تفتش في النوايا أنت مش قاضي في الأرض ومش مؤكد ليك إنك تفتش في النوايا”.

إقرا إيضا:أحمد فتحي في تصريح خاص للقائد نيوز”العمدة اول عمل ليا مع محمد رمضان”

وعلى جانب آخر يستعد العوضي لمسلسله الجديد في رمضان 2023 يحمل عنوان “الكوماندا”.

Views: 0

مساحة إعلانية

مساحة إعلانية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

مساحة إعلانية

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

بنعتذر عن المضايقة، لكنك بتستخدم إضافة adblock اللي بتمنعك من تصفح الموقع في الوقت الحالي، برجاء اغلاقها واعادة المحاولة