فن

برنامج بيت السعد واستضافة أبله فاهيتا تشعل محركات بحث جوجل

كتبت: هناء عزمي

استضاف برنامج بيت السعد الدميه الشهيرة أبلة فاهيتا والذي عرض أمس علي قناة mbc في تمام الساعة 10 مساءً ومنصة شاهد الإلكترونية حيث أنه من تقديم الفنانين أحمد سعد وأخيه عمرو سعد.

كانت حلقة شديدة الإعجاب وقد انتظرها الكثير من المشاهدين بكل حماس، وبعد عرضها لاقت إعجابًا شديدًا وأصبحت الأكثر تداولًا عبر محرك بحث جوجل.

وقد كشفت خلالها الكثير من المواضيع ردًا علي أسئلتهم لها من ضمنها: الستات أنواعها زي الأفلام بالظبط في الست الوثائقية دي اللي بتوثق كل حاجة وصريحة وتقول للأعور أنت أعور في عينه، بس لا فيه هزار ولا ضحك ولا حاجة خالص كلها بالوثائق، وفي ست اللي هي رومانتيك كوميدي دي اللي بتحب على روحها طول النهار عبيطة وهبلة وتطلع من حفرة تخش في دحديرة، بس كله واخداه بالضحكة الحلوة، وفي نوع اللي هو الأكشن ودي مش بتهمد طول النهار تلعب رياضتين تطبخ طبختين تشتغل شغلانتين، والنوع الأخير هو النوع الرعب انتقامية ومرعبة.

كما قامت بكشف أنواع الرجال أيضًا بعدما وجه لها أحمد سعد سؤالًا وهو: إيه هي أنواع الرجالة اللي أنتي صادفتيهم بوجه عام؟.

وردت قائلة: “أول نوع اسمه المهيطل وده بيخون ويتقفش، والتاني اسمه النمس بيخون بس ما يتقفش، والتالت ده مهيطل نمس بيخون ومرة يتقفش ومرة ما يتقفش”، ودارت مناقشة بينهم سائلةً أحمد سعد أي نوع يكون وقال لها أنا “مهيطل نمس”.

لتبدأ فقرة الأسئلة من أبله فاهيتا موجهةً للمقدمين عن بضع اشياء للمرأة وكانت من ضمنها: إيه اللي مينفعش تسأل الست عنه وزنها ولا سنها ولا شعر دقنها.. ليرد كل منهما أنه لا يجب سوألها عن سنها، وأسئلة أخرى أعطت للحلقة طابعًا خاصًا.

لاقت الحلقة الكثير من الإعجاب والحب من الجماهير لتميزها بالإنفراديه علي عكس باقي الحلقات، بسبب حياز أبله فاهيتا فى الأساس على الكثير من الحب بالرغم من أنها مجرد دمية.

مساحة إعلانية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

مساحة إعلانية

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

بنعتذر عن المضايقة، لكنك بتستخدم إضافة adblock اللي بتمنعك من تصفح الموقع في الوقت الحالي، برجاء اغلاقها واعادة المحاولة