فنمواهب ومشاهير

كنزي مدبولي صانعة البهجة ما بعد الاكتئاب

 

تحدثت كنزي مدبولي بلوجر مصرية عن حياتها موجهة عدة انتقادات لاذعة عن بعض التطورات الخاصة.

حيث قالت: كنزي مدبولي “أنا عايزة أتعلم في إسكندرية، وعايزة أكون ممثلة لكن للأسف مفيش ورش في إسكندرية، ودخلت أكاديمية إعلام عشان مفيش إعلام في إسكندرية، ومازلت بواجه نفس الصعوبات.

قامت كنزي مدبولي بفيديو تسرد فيه رحلتها مع الوسواس”أنا بحب أشاركم حالتي النفسية وممكن تكون دي حالة وكمان ساعة هبقى كويسة وعشان لو أي حد عنده وسواس قهري يعرف إنه مش لوحده”.

وبعد قصة تألق كنزي مدبولي من المعاناة أصبحت وجه بشوش، وبهجة للناس ، وبداية كل يوم تغني لمتابعيها “كل حاجة هتعدي، مهما كان حملك تقيل” ، وبعد انتشارها المؤثر وحب الناس لها.

بدأ المتابعين ينظرون لها بحب وبفخر ويرددون معها في كل يوم “كل حاجة بتعدي يا كنوزة “.

ولا يفوتنا أن ننوه هناك الكثير من الناس يحبونها لاختلافها عن المتواجدين على مواقع التواصل الإجتماعي ، لأنها تشارك حياتها بما فيها من معاناة على عكس ظهور البعض الآخر من البلوجرز بحياة الرفاهية مما يشعر الناس بإنهم فقط من يشعرون بالمعاناة .

تحدثت كنزي مدبولي عن معانتها أيضاً من الشهرة التي اكتسبتها برغم نجاحها وأصبح لها جمهور يتأثر بكلامها وبمساعدتها لهم.

صرحت إنها شخصية تحب مساعدة الآخرين ، ولكن عندما تعرضت للكثير من الأستغلال لم تتحمل وأصبحت حالتها سيئة وعانت مجدداً من الإكتئاب .

وشاركت إيمان غنيم والدتها عن أكتئاب ابنتها “انا بنتي بيور يعني نقيه جداً من جواها وبتحب تساعد كل الناس بس لما توصل إن ناس كتير تستغل ده بتبقي حساسه جداً وبتفضل تعيط” .
وذكرت والدتها عمليات النصب التي تحدث وراء كواليس حياة البلوجر وأكدت عدم حبها لحياة البلوجرز وقالت
“انا بنتي شخص مؤثر في حياة ناس كتير وهدفها التمثيل لكن مش بلوجر”.

بالإضافة إلى ذلك في فيديوهات كنزي مدبولي عن معانتها للاكتئاب ،و الوسواس القهري ، وساعدت نفسها بنفسها حتى أستعادت وتمالكت قواها و أستعدت للبداية من جديد.

تخطت كنزي مدبولي فترة أكتئابها بالإستعانة بفيديوهات تتحدث فيها عن شدة صعوبة أيام المدرسة وعن تخلي أصدقائها المقربون عنها

أوضحت كنزي فترة اكتئابها قائلة: “أنا مليش غير ربنا ، كان في أيام محدش بيبقى فاهمني، محدش مستحملني ، أهلي شايفني دايماً نكدية ومش مبسوطه ف كانوا بيتجاهلوني، وخطيبي كان في هندسة وطالع عينه هيقول إيه الكئيبه اللي كل شويه تكلمني وكذلك صحابي محدش استحمل اكتئابي وعايروني بكتئابي، أنا أفكاري تعباني، أنا جوايا مش كويس،وأتعلمت الفترة دي أقرب من ربنا واتعلمت اني اعتمد على نفسي ، ومحملش الناس فوق طاقتها عشان ترضيني وتبقي مسئولة عني، إحنا محتاجين نكفي نفسنا “.

Visits: 11

مساحة إعلانية

مساحة إعلانية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

مساحة إعلانية

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

بنعتذر عن المضايقة، لكنك بتستخدم إضافة adblock اللي بتمنعك من تصفح الموقع في الوقت الحالي، برجاء اغلاقها واعادة المحاولة